Airsoft Team
 
 
 
 
 Hit Regel Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Nieuw onderwerp plaatsenReageren
Auteur Bericht
Richaar
B.T.R.U. Admin


Geregistreerd op: 15 Mrt 2011
Berichten: 31

BerichtGeplaatst: 16-03-2011 20:46:01 Reageren met citaatTerug naar boven

Het "Honor" systeem - Hit systeem

Bij Combat-Simulation wordt gebruikt gemaakt van een zogenaamd 'Honor systeem', waarbij de spelers vertrouwen op de eerlijkheid van elkaars wanneer zij zijn geraakt door een BB, want in tegenstelling tot Paintball laten BBs geen sporen na op de kleding. Hoewel er wel degelijk airsoft BBs bestaan die verf bevatten, worden deze zelden gebruikt door serieuze spelers vanwege hun ineffectiviteit, en de mogelijkheid van schade aan het airsoft replica wapen zelf. (De verf BB kan immers openspatten in de replica)

Ter voorkoming van onnodige geschillen die het spel kunnen verstoren zijn er altijd Instructeurs aanwezig op elk Combat-Simulation evenement wat word georganiseerd door ASG en haar partners zoals die op dit forum aanwezig zijn.

Afhankelijk van de FPS snelheid van het airsoft replica wapen en de afstand, zal de speler aan de ontvangende kant van het schot meestal het effect van een 'hit' zeker voelen, maar soms kan het zo zijn dat bijvoorbeeld door een grote afstand of dikke beschermende kleding een 'hit' niet als zodanig word opgemerkt. Vandaar het belang van Instructeurs of scheidsrechters in en op het veld. Maar het komt altijd nog aan op de eerlijkheid van de spelers zelf daar er niemand daadwerkelijk kan controleren wanneer er iemand is 'gehit' of niet.

Er zijn tevens zogenaamde 'knife kills' mogelijk. Wanneer een speler ongezien een andere speler kan benaderen kan hij deze aantikken om zo een 'knife kill' te simuleren. Ook het zogenaamde 'blind' schieten is niet toegestaan. Dit betekend dat men bijvoorbeeld om een hoekje of raam zijn airsoft replica wapen steekt om vervolgens te schieten terwijl men niet het doel in zicht heeft. Men moet dus altijd over het airsoft replica wapen heen kijken en daadwerkelijk oogcontact met het doel maken om te mogen schieten.

Beledigende taal of fysiek contact is uiteraard ten alle tijden verboden op elk evenement en zal worden bestraft door de organisatie waar op dat moment word gespeeld. Spelers worden verwacht om geschillen onderling op te lossen met behulp van een Instructeur.

Wees volwassen - speel eerlijk!

Van alle Combat-Simulation spelers op een evenement word ten alle tijden verwacht dat zij erkennen wanneer zij zijn 'gehit'.

De 'hit' procedure zelf is vrij simpel en gaat als volgt:
(1) Roep: "I'm hit" of "HIT"
(2) Steek je hand of airsoft replica wapen omhoog.
(3) Gebruik de 'hit-indicator' tijdens het teruglopen naar de Safety Zone of Respawn Zone.

De hit indicator is een Fluo vestje wat moet worden gedragen of worden vastgehouden zodat duidelijk is voor iedereen dat men is geraakt en uit het spel is.

Oneerlijke spelers die zich niet aan de regels houden of hun 'hits' niet nemen lopen het risico lopen te worden verwijderd door de organisatie. Bij herhaling hiervan kan het zelfs zo zijn dat dit soort spelers niet meer word toegelaten tot een evenement. Combat-Simulation in Belgie is relatief klein en de meeste Combat-Simulation organisaties hebben onderling contact en wisselen vaak gegevens met elkaar uit.

Ook de spelers hebben geen sympathie voor valsspelers. Deze zogenaamde 'cheaters' worden door de Combat-Simulation gemeenschap niet gewaarderd en zodra een bepaalde speler de stempel "cheater" heeft komt deze daar vaak nooit meer van af.

Combat-Simulation - A gentleman's game for gentlemen only!

http://www.airsoft-games.com
Profiel bekijkenStuur privéberichtE-mail versturen
Berichten van afgelopen:      
Nieuw onderwerp plaatsenReageren


 Ga naar:   



Volgende onderwerp
Vorige onderwerp


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: Ti2000 by Port-All :: Tijden zijn in GMT + 1 uur
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum